dilluns, 18 de maig del 2015

Pelegrinatge a Montserrat

Tot va començar quan vam agafar l’autocar a la tarda del dissabte, dia 16. Vam fer camí fins a l’escola Mansuet de Collbató, on ens vam quedar a dormir una estona. Abans, però, vam fer una gimcana pel poble, on havíem de superar unes proves que ens feien monitors i professors. I és que érem un munt: 150 persones, tant gent del cau com de l’escola i familiars.  

Va arribar l’hora de sopar compartit. Els professors van fer un banquet de primer amb el tiberi que portaven! Després, vam fer una petita pregària i ens vam posar a dormir, si és que vam poder. A les quatre del matí ens vam despertar i vam començar a caminar des d’allà. Vam anar tots junts, excepte els Pioners i Caravel·les (els nois i noies de 3r i 4t d’ESO que van al cau del Garbí) que dissabte havien anat a dormir vora l'ermita de St. Jeroni i els ciclistes atrevits que van pedalar des de Lleida ciutat i diumenge pujaven pel Bruc. 
Caminant i caminant, vam arribar a un lloc on ens vam desviar. Els que feien l’excursió de desnivell vàrem fer més tomb i els altres van anar al monestir passant per l'ermita de Sant Miquel. Pels que hi anaven per primer cop, va ser una experiència única... bé, única ho va ser per tots. A l'arribar al monestir de Montserrat, ens van donar xocolata amb brioixeria per agafar forces. Tot seguit, ens vam encaminar, juntament amb tota l’altra gent que pelegrinava d’altres centres maristes de Catalunya, a l’església per fer una missa on molts es van adormir. Al cap d’una hora llarga, vam fer el comiat tot cantant “L’hora dels adéus” a la plaça.  Foto de grup i, cap allà a dos quarts de dotze, vam arrancar en direcció Lleida, per dormir una llarga estona!

LES VALORACIONS DELS PELEGRINS DE 5è i 6è

Martí Guajardo 5è A, Llop. A mi em va agradar molt, jo voldria dir que hi havia gent que parlava i no em va agradar. Jo reconec que vaig molestar amb les selfies de nit. La baixada no em va agradar gens perquè hi havia mil escales que no es van acabar. I les vaig contar totes.

Laia Caminos 5è A, Daina.El pelegrinatge va ser molt divertit , però des d’aquesta excursió que ja no m’agraden tant les escales perquè en vam baixar moltes i em va acabar fent mal la panxa. No em parava de votar! El joc de la tarda va ser molt xulo i em va agradar molt. A la nit no paraven de sonar els mòbils. Em va encantar tot.

Berta Alfranca 5è A, Daina. A  mi em va agradar molt el pelegrinatge. Al pavelló vam estar distrets entre els roncs i els sorollets de mòbil... quan ens vam posar a caminar feia una mica de fred però va passar ràpid. Quan faltava poc per arribar al monestir van aparèixer unes 1000 escales aproximadament. Bestial. Ens ho vam passar super bé!

Anna Fusté, 5è B. A mi el pelegrinatge m’ha semblat molt divertit, cansat però divertit. Vam fer jocs pel poble de Collbató i durant el pelegrinatge muntanya amunt vam parlar i ens vam entretenir. A la nit hi havien persones que roncaven i formaven una sintonia, també hi havia persones que es feien fotos i es sentien sorollets “WatsApp“. A la nit van fer experiments amb mi i em va agradar molt perquè vaig tornar a casa bastant decorada.

Ariadna González, 5è B. El pelegrinatge ha estat genial sobretot perquè ens han acollit molt bé a l‘escola on vam dormir, també hi havia un hastag (#), on es podia comentar la sortida. Els jocs per Collbató van estar genials. La caminada em va agradar molt però em vaig cansar de veure tantes escales perquè n’hi havien moltes, per lo demés m´ha encantat, seguiu així!

Yulian Valentina, 5è C. El pelegrinatge de Montserrat va ser molt divertit perquè hi havia les amigues però a la nit se sentien els mòbils i els roncs. Els podrien prohibir.

Llorenç, 6è A. A mi em va semblar una experiència molt divertida, també em va agradar molt veure sortir el Sol.

Mar Gabarró, 6è B La veritat és que l’any passat ja hi vaig anar, però no recordava una cosa així! Va ser súper divertit i entretingut, em va passar molt ràpid el temps!!! Si l’any que ve puc repetir-ho, no m’ho penso dos vegades! L’ambient, els amics, companys, professors, monitors del cau, els pares i acompanyants, no sobrava ningú!

Ares Escolà, 6è B. M’ha agradat molt el pelegrinatge d’aquest any. Ha sigut una molt bona idea fer una gimcana, ja que ens ho hem passat molt bé. De l’excursió sols puc dir una cosa: ha sigut increïble! Una experiència inoblidable!

Alba Moreno, 6è C La veritat es que m'arrepenteixo de no haver-ho fet l'any passat, perquè aquest any he trobat que aquesta aventura amb els amics ha sigut la millor aventura que he fet amb els amics i amb la família. El que més em va costar va ser les 4 hores de pelegrinatge, però em va agradar el fet d' haver-ho acabat. Jo els hi diria a tots els meus amics que vinguin perquè ens ho passarem pipa! L'any que ve també m'hi apunto!

Anna Masllorens, 6è C: aquest és el primer any que vaig a aquest pelegrinatge, ja que l'any passat no hi vaig poder anar, i sincerament l'any que bé vull repetir. M'ha agradat molt aquesta experiència pels paisatges i les experiències que he tingut. No ho he trobat especialment llarg ni cansat i al final tot va valdre la pena. L'any que ve espero que vingui més gent per compartir l'experiència.

Andrea Garvín, 6è C 
A mi m'ha agradat molt aquesta experiència, sobretot quan ens vam despertar a les 4:00 i vam començar a caminar, o quan era l'alba, era molt bonic. Jo mai havia fet una cosa així, l'he trobat xulíssima. He estat amb els amics, amb familiars,... buf! no podia ser millor! Espero que l'any que ve pugui repetir, perquè ha estat genial, això sí! Després de tot aquest dia tant intens i amb horaris diferents l'únic que volia era anar a dormir, i el dia següent explicar-ho!

Eduard Clariana, 6è B: Ja és el segon cop que pujo a Montserrat i és una experiència inoblidable i molt recordada en tota la vida. Val la pena puja a unes muntanyes precioses i amb l'albada, sobretot el millor de tot és compartir unes horetes amb uns bons amics. No ha estat difícil despertar-nos tan aviat i caminar però tot esforç té una recompensa i per mi va ser aquella xocolata calenta i unes galetones de casa dels CLARIANA!

Joan Aresté 6èB 
A mi la veritat és que em va agradar molt ja que va ser la primera vegada que hi vaig anar, em vaig cansar molt, i a l’acabar jo ja no era persona, en serio estava cansadíssim. El paisatge però era preciós ja que al matí des de dalt es veia tot el poble ple de llums i conforme s'anava fent de dia anava sortint el sol i el poble i les muntanyes s'anaven il·luminant. Bestial... encara que estava mort. Hi havia trams més de muntanya i trams més plans. Una experiència extraordinària.

Blanca Hernandez Morell: A mi  em va agradar molt fer aquesta excursió per primera vegada , vaig anar amb el meu pare , ... encara tinc mal a les cames... Però apart d’això a ser una experiència estupenda <3 :3

Maria Vicente: Per a mi aquesta experiència ha estat superar un gran esforç. A mi aquest any m' ha agradat molt més que la curta ja que vaig fer la llarga tot i que va cansar més, m' ho vaig passar el doble de bé i ho va compensar que vam esmorzar 3 cops i que primer era pujada i després era baixada i baixada ho va compensar. Vaig gaudir amb els companys i em vaig cansar molt però bé no passa res.

Gemma Domingo: A mi m'ha agradat l’experiència però els del darrere anaven molt lents i ens vam estar esperant moltes vegades i jo m'avorria. El que més m'ha agradat són les vistes precioses. Una experiència genial.

Nuria Padilla: Jo crec que a set una experiència molt bonica . M'ha agradat molt les vistes que hi ha des de dalt , vaig passar-meu molt be a el joc per el poble , i la excursió també va ser molt divertida ja que vaig passar temps amb d'altres companys i vaig aprendre a conviure. 

Paula Cabello: Aquesta experiència ha estat inoblidable, ja que m'ho vaig passar molt bé anant per Montserrat tot hi que em vaig cansar una mica! Ha estat una excursió molt bonica: amb els paisatges, les muntanyes i sobretot el sol quan va sortir. Va estar dallò més divertit!

Lucia Milla, 6è A.  em va agradar perquè va ser un moment per relacionar-nos i parlar sobre tot pelegrinar. Això si va estar cansat. Però al arribar al monestir va ser fantàstic ,va ser...uff no hi ha paraules per descriure la satisfacció.:)

Laia Masllorens, 6è A, Daina: Aquesta experiència del pelegrinatge no l'havia provat mai i trobo que ha sigut super divertida apart de que també era molt bonic veure com sortia el sol a Montserrat i com a la nit es veien un munt de llanternes pujant per la muntanya, però el que més m'ha agradat ha sigut veure tot el poble de Collbató des de dalt.

Francesc, tutor 6è B. Un bé de Déu de ruta, per la gent, sobretot, i per la natura i l’espiritualitat que es respira entre aquelles muntanyes. La barreja de pares, monitors, antics alumnes, profes va ser genial. I tot va fluir amb facilitat. Hem obert rutes i oportunitats que cal repetir. Tal com diuen la muntanya, és una bona escola de vida; què guai poder-hi anar junts en aquesta escola.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.