Criteris d’avaluació 6è primària. Primer trimestre 22-23
LLENGUA CATALANA I
LITERATURA
Dimensió |
Criteri d’avaluació |
COMUNICACIÓ ORAL |
Expressar-se
i comunicar-se davant els altres de forma comprensiva, cuidant l'entonació,
el to de veu, la velocitat i la comunicació no verbal (gesticulació, postura,
mirada…) en les exposicions i explicacions de continguts que s'han portat a
terme durant ell trimestre. |
COMPRENSIÓ LECTORA |
Llegir en veu alta de forma fluida, amb entonació,
amb ritme i utilitzar un to de veu adequat procurant donar comprensió a la
seva lectura. |
EXPRESSIÓ ESCRITA |
Planificar
un guió i escriure textos de diverses tipologies: descripcions, correus
electrònics, contes fantàstics, presentacions, notícies… tot revisant les
faltes d'ortografia. --------------------------- Mostrar
seguretat en l'ortografia base, bon coneixement de les normes ortogràfiques i
aplicar l'accentuació gràfica. |
LLENGUA CASTELLANA I
LITERATURA
Dimensió |
Criteri d’avaluació |
COMUNICACIÓ ORAL |
Escoltar un text oral i
respondre correctament qüestionaris i preguntes sobre aquest. |
COMPRENSIÓ LECTORA |
Llegir, identificar i
analitzar diferents tipologies de textos escrits i respondre de forma comprensiva
les preguntes relacionades amb el que s'ha llegit.
|
EXPRESSIÓ ESCRITA |
Estructurar
els diferents tipus de text, ordenant les idees generades, per escriure
notícies, contes, descripcions…tot revisant l'ortografia emprada. ------------------------ Identificar
les diferents categories gramticals treballades i distingir les tipologies de
cadascun.
|
LITERÀRIA |
Conèixer diferents autors i
autores significatius de la literatura castellana.
|
LLENGUA ANGLESA
Dimensió |
Criteri d’avaluació |
COMUNICACIÓ ORAL |
Mostrar interès en les
produccions orals pròpies i respecte per les produccions orals dels altres.
|
COMPRENSIÓ LECTORA |
Comprendre poemes, cançons, llegendes, refranys o dites escrits.
|
EXPRESSIÓ ESCRITA |
Mostrar cura i interès
per les produccions escrites així com dels elements que en són propis
(correcció, planificació, contextualització, revisió).
|
LITERÀRIA |
Reproduir oralment poemes, cançons
o breus textos dramàtics atenent a la pronunciació, ritme, entonació.
|
PLURILINGÜE |
Usar un
llenguatge no discriminatori i respectuós amb els altres i ser crític amb els
prejudicis racistes, sexistes, religiosos i classistes.
|
LLENGUA FRANCESA
Dimensió |
Criteri d’avaluació |
COMUNICACIÓ ORAL |
Captar el
missatge global de les produccions orals més treballades a l’aula, amb suport
visual i no visual. Reconèixer mots i expressions orals en la seva forma
escrita i usar-los oralment.
|
COMPRENSIÓ LECTORA |
Comprendre
textos literaris senzills escrits: contes, poemes, cançons... preferiblement
amb suport àudio.
|
EXPRESSIÓ ESCRITA |
Escriure paraules, expressions conegudes i frases a partir de models i
amb una finalitat específica. |
LITERÀRIA |
Comprendre
textos literaris senzills escrits: contes, poemes, cançons... preferiblement
amb suport àudio.
|
PLURILINGÜE |
Conèixer els trets identificatius de la cultura francesa i la
seva llengua.
|
MATEMÀTIQUES
Dimensió |
Criteri d’avaluació |
RESOLUCIÓ DE PROBLEMES |
Planificar el procés de
resolució el problema/operació combinada.
|
RAONAMENT I PROVA |
Operar amb els nombres
coneixent la jerarquia de les operacions i sap calcular el resultat
correctament.
|
CONNEXIONS |
Utilitzar correctament els algorismes
estàndards de la suma, la resta, la multiplicació i la divisió.
|
COMUNICACIÓ I REPRESENTACIÓ |
Observar la forma i triar,
de cada sèrie, la figura que creu que "trenca la norma". Argumentar
la seva opció utilitzant correctament el vocabulari matemàtic. --------------------------------- Explicar amb claredat
diversos processos matemàtics demostrant que els entén, com per exemple,
perímetre i àrea de les figures planes, jerarquia de les operacions
combinades, , …
|
CONEIXEMENT DEL MEDI
Dimensió |
Criteri d’avaluació |
SALUT I EQUILIBRI |
I dentificar la importància dels
avenços mèdics en la salut. --------------------------- Identificar i
conèixer malalties, lesions i trastorns que afecten als diferents aparells,
òrgans i sistemes del cos humà.
|
ÀMBIT ARTÍSTIC : MÚSICA
Dimensió |
Criteri d’avaluació |
PERCEPCIÓ, COMPRENSIÓ
I VALORACIÓ |
Elaborar produccions artístiques que promoguin la valoració
crítica del nostre entorn. |
INTERPRETACIÓ I PRODUCCIÓ |
Interpretar cançons i danses apreses utilitzant les tècniques
bàsiques de la veu i del moviment. |
IMAGINACIÓ I CREATIVITAT |
Crear cançons i
participar en creacions individuals i col·lectives emprant degudament la
terminologia i grafia corresponents. |
ÀMBIT ARTÍSTIC : PLÀSTICA
Dimensió |
Criteri d’avaluació |
PERCEPCIÓ COMPRENSIÓ I VALORACIÓ |
Utilitzar elements bàsics
del llenguatge plàstic per comprendre i valorar l'obra de l'artista treballat
aquest trimestre.
|
INTERPRETACIÓ I PRODUCCIÓ |
Utilitzar amb precisió
elements bàsics del llenguatge visual amb tècniques i eines artístiques.
|
IMAGINACIÓ I CREATIVITAT |
Crear una obra artística
amb els elements i recursos bàsics dels diferents llenguatges artístics.
|
ÀMBIT D’EDUCACIÓ FÍSICA
Dimensió |
Criteri d’avaluació |
ACTIVITAT FÍSICA |
Ajustar els moviments del propi cos per
adequar-los a les necessitats de cada situació motriu.
|
HÀBITS SALUDABLES |
Respectar els diferents moments de la
sessió d’educació física, actuant segons la situació ho requereixi i ajudant
així al bon funcionament de les classes. |
EXPRESSIÓ I COMUNICACIÓ COPRPORAL |
|
JOC MOTOR I TEMPS DE LLEURE |
Participar i gaudir dels jocs i
activitats respectant les normes. Relacionar-se de forma adient amb els companys
durant el joc afavorint el bon funcionament de les activitats proposades. |
DIGITAL
Dimensió |
Criteri d’avaluació |
INSTRUMENTS I APLICACIONS |
Conèixer
i utilitzar els diferents dispositius digitals per solucionar situacions d'aprenentatge
variades.
|
TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ I ORGANITZACIÓ DELS ENTORNS DE TREBALL I
D’APRENENTATGE |
Conéixer i utilitzar l'entorn de l'office 365 i les
seves aplicacions de forma àgil i eficaç en les activitats proposades.
|
COMUNICACIÓ INTERPERSONAL I COL·LABORACIÓ |
Utilitzar de forma adient i
eficaç l'espai de col·laboració digital del OneNote per treballar en grup
compartint informació.
|
EDUCACIÓ EN VALORS
Dimensió |
Criteri d’avaluació |
PERSONAL |
Ser autònom en la presa
de desicions. Assumir la responsabilitat dels seus actes. |
INTERPERSONAL |
Respectar les característiques
dels altres i escoltar i respectar les seves opinions.
|
SOCIAL |
Analitzar l’entorn
amb criteris ètics per cercar solucions alternatives als problemes. |
APRENDRE A APRENDRE
Dimensió |
Criteri d’avaluació |
AUTOCONEIXEMENT RESPECTE DE
L’APRENENTATGE |
Conèixer
els propis punts forts i febles dels seus aprenentatges i ser capaç de buscar
estratègies creatives per resoldre els punts dèbils.
|
APRENENTATGE INDIVIDUAL |
Organitzar
les propostes setmanals d'aprenentatge de forma eficaç i duent-les a terme
satisfactòriament el temps que les ha planificat.
|
ÀMBIT D’AUTONOMIA, INICIATIVA PERSONAL I EMPRENEDORIA
Dimensió |
Criteri d’avaluació |
AUTOCONCEPTE |
Expressar les opinions i raonar-les. |
CREACIÓ I REALITZACIÓ DE PROJECTES
PERSONALS I COL·LECTIUS |
Participar
activament en les tasques acordades amb l'equip.
Animar i ajudar al
grup a realitzar els projectes comuns.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.