dimarts, 8 d’abril del 2014

JUGUEM AMB LES MATES A TORELLÓ


El dissabte 5 d’ abril ens vàrem aixecar molt d’hora per arribar a les 9 del matí en punt a Torelló. Com que feia molt de fred vàrem estar una estona tremolant, però després entràrem en una cafeteria i allí ja feia més bo.
Després d’ esmorzar el Francesc ens va acompanyar fins l’escola Sagrats Cors. Ens van donar un adhesiu diferent a cadascuna i ens varen separar segons la forma que tenia. Fer grups ens va ajudar a conèixer gent d’ arreu de Catalunya. El primer quart d’ hora va servir per conèixer-nos. Amb els tres quarts d’ hora que ens quedaven vàrem resoldre tres problemes de lògica i els realitzàrem entre tot el grup que ens havia tocat. Quan es va acabar el temps, sortírem al pati de l’escola on ens van donar uns bons entrepans. A l’acabar d’esmorzar, ens van agafar els professors de les diferents escoles i ens varen preparar una gran gimcana matemàtica, molt divertida. Segons la puntuació al final de cada prova ens donaven uns cartronets que havíem d’anar guardant fins al final del joc. Amb aquests cartronets vam construir un mosaic.

Al final de la gimcana els profes ens varen cridar per anar al teatre de Torelló on tots els alumnes i els pares ens esperaven per saber els equips guanyadors. Al final hi va haver un grup de 5è que va guanyar. En aquest grup hi havia la Mar!!! I també un nen xinès. Vet aquí que el pare de l’ Anna Iglesias ens havia dit que els xinesos eren grans matemàtics i al final va tenir molta raó!

Maria Vicente: Jo em vaig sentir molt bé perquè el grup que va guanyar s’ho mereixia pel seu esforç. I per cert m’ho vaig passar súper bé als jocs que vàrem fer. Quan vàrem anar al restaurant a dinar vàrem demanar les tres el mateix plat. Era bistec amb patates fregides i aquella carn era més gran que la meva mà. Quan vàrem acabar de dinar les tres varem dir de  preparar una gimcana normal i ens ho vàrem passar molt bé preparant aquest joc tot i que els professors no ho van entendre massa bé... Aquesta excursió per a mi ha estat la millor del món!!!
I això és tot.

Anna Iglesias: Jo em vaig sentir molt bé, tan fent els problemes en grup com fent la gimcana. Els problemes perquè estàvem tots d’acord amb el que dèiem i a la gimcana perquè tot el grup va participar. Al final jo crec que tot l’ esforç que vàrem fer aquí al col·legi va valdre molt la pena i per això vull donar moltes gràcies als professors (la Marisa i el Francesc) per la seva ajuda i pels dies que es varen quedar a l’hora del pati amb nosaltres i els altres grups. I també que fins on hem arribat totes tres va la pena, independentment que guanyéssim o no a Torelló, som molt guanyadores per haver-hi pogut anar. Així és com em vaig sentir aquell dia tant important de la meva vida.

Mar Gabarró: A mi em va agradar molt fer mates i alhora jugar. No importa guanyar, sinó passar-ho bé i us assegurem que ho vam fer! Tot i que jo i el meu grup vàrem guanyar la fase de Torelló, sense la Maria i l’Anna no hauria pogut arribar fins on he arribat i, a més a més, totes hem estat guanyadores! Aquest dia mai l’oblidaré! M’ho he passat molt bé. He fet nous amics i espero tornar-los a veure! El que més m’ha agradat ha estat la gimcana matemàtica perquè ho fèiem a partir de coses que hi havia a l’hort, a les aules, al camp de futbol, al pati...

Francesc Balcells: L’emoció de les tres protagonistes els dies previs a la sortida no té preu. El dissabte les mirades de l’Anna, la Maria i la Mar regalaven il·lusió i neguit, satisfacció i intriga. L’organització de la trobada excel·lent. Tots els detalls ben preparats per fer xalar als participants, al professorat i les famílies. Molta gent implicada, molta creativitat per fer dels problemes matemàtics un joc cooperatiu viable fins i tot un dissabte al matí.
Felicitats a les tres noies que han demostrat que la voluntat de dedicar patis als exercicis, la tenacitat per la feina ben feta, i la tossuderia per arribar al final, tenen recompensa. Gràcies als pares per matinar dissabte, per fer costat al projecte i la bona complicitat amb els profes. Gràcies a la Irene i la Marisa que contagien passió per les mates i que somien una metodologia més pràctica i si cal més lúdica pels números. Després de conèixer el +Mates d’aprop i de compartir l’entusiasme de la Mar, l’Anna i la Maria, prometo no tornar a fer mala premsa de les mates! Enhorabona.
 Anna Iglesias
Mar Gabarró
Maria Vicente

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.