Durant les últimes setmanes, els alumnes de tercer cicle de Primària han participat en una activitat molt especial amb la professora de suport Leire. Aquesta dinàmica, realitzada en dies diferents per classes, va introduir als alumnes en el món de la llengua de signes, destacant la importància de la comunicació en totes les seves formes. L'activitat va començar al pati de l'escola amb el joc del telèfon espatllat, una dinàmica coneguda que en aquesta ocasió tenia un objectiu molt particular: fer conscients als alumnes de la importància de transmetre correctament els missatges i demostrar que ens podem comunicar de moltes maneres. Els alumnes van comprovar de primera mà com els missatges poden distorsionar-se quan la comunicació no és clara, reflexionant així sobre les barreres que poden existir en la comunicació diària.
Després de les activitats al pati, els alumnes van visitar una exposició sobre la llengua de signes a la Biblioteca Pública de Lleida. Aquesta visita va ser una oportunitat única per conèixer més sobre aquesta llengua i entendre la realitat de les persones sordes. L'exposició va oferir als alumnes una perspectiva més àmplia i profunda sobre les dificultats a les quals s'enfronta la comunitat sorda.
A la mateixa sala d’exposició, els alumnes van realitzar unes activitats dirigides per la Leire. Vam començar amb el desxiframent d’un missatge en llengua de signes, similar al joc del telèfon espatllat, per destacar la importància d'una comunicació clara. Després, els alumnes van haver de contestar dues preguntes en grup sobre la comunitat sorda i la llengua de signes. Aquest exercici els va ajudar a reflexionar i debatre sobre algunes dificultats a les quals s’afronten les persones sordes, fomentant així l'empatia i la comprensió. Finalment, van aprendre l’alfabet i algunes expressions bàsiques en llengua de signes. Com a "deures", van haver de lletrejar el seu nom i crear el seu propi signom, una activitat molt divertida que els hi va cridar molt l’atenció.
Aquesta experiència ha estat molt enriquidora per als alumnes, ja que han après sobre la diversitat de formes de comunicació i han desenvolupat una major sensibilitat cap a les persones sordes i les seves necessitats. La professora Leire ha aconseguit captivar l'atenció dels alumnes i motivar-los a aprendre i respectar la llengua de signes, contribuint a una escola més inclusiva i conscient de les diverses formes de comunicació.
#LlenguadeSignes #Inclusió #Comunicació #BibliotecaLleida #EducacióEnValors
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.